آدولف هیتلر کیست؟

توضیحاتی مختصر درباره ی آدولف هیتلر

آدولف هیتلر کیست؟

توضیحاتی مختصر درباره ی آدولف هیتلر

آلمان نازی و داستان عجیب اتوبان

برای اطلاع از ریشه ی اصلی کلمه ی اتوبان بر روی ادامه ی مطلب کلیک کنید.


به نقل از «همشهری» ریشه کلمه «اتوبان» را می‌بایست در فرهنگ واژگان آلمانی‌ها جست‌وجو نمود. به هرحال با درنظر گرفتن علاقه‌ فراوان آلمانی‌ها به خودرو و خودروسواری این امر تاحدودی قابل پیش‌بینی بود! در آلمان هنوز محدودیت سرعت وجود ندارد و وسوسه‌ رانندگی با سرعت زیاد در اتوبان‌های عریض جنوب این کشور هر سال بسیاری از علاقه‌مندان این عرصه را مهمان آلمان می‌کند. اما یک سوال . . . ایده‌ ساخت اتوبان برای نخستین بار از کجا و توسط چه کسی آمد؟



به گزارش « دویچه‌وله » اکثر آلمانی‌ها معتقدند که ایده‌ ساخت اتوبان متعلق به نازی‌هاست و تاکید دارند که ساخت اتوبان بخشی از برنامه‌ کارآفرینی گسترده‌ هیتلر بوده است. گروهی هم گسترش شبکه‌ بزرگراهی در این کشور را در راستای ایجاد شبکه‌ ارتباطی منسجم و سریع برای چرخش چرخ‌های ماشین جنگ نازی‌ها می‌دانند.



ناسیونال‌سوسیالیست‌ها ایده‌ ساخت اتوبان را متعلق به شخص « پیشوا » یا همان آدولف هیتلر، و اجرای آن را هم پس از به قدرت رسیدن رژیم او می‌دانند. فیلم‌های تاریخی بسیاری از سال‌های ۱۹۳۵ تا ۱۹۳۷ وجود دارند که در آن هیتلر اتوبان‌های مختلف را یکی پس از دیگری افتتاح می‌کند.

بنا بر ادعای ماشین تبلیغاتی عظیم نازی‌ها، هیتلر ایده‌ ساخت اتوبان را در سال ۱۹۲۳ مطرح کرده است. آنها حتی واژه‌ « Autobahn » را هم ابداء خود می‌دانند. « Auto » به معنای خودرو و « Bahn » به معنای مدار و مسیر است.

یک دروغ تاریخی . . .

بررسی‌های بیشتر خلاف ادعای نازی‌ها را اثبات می‌کنند. رد پای نخستین خیابان‌هایی که می‌شد با سرعت زیاد در آن‌ها راند، در متون مربوط به دهه‌ ۱۹۲۰ میلادی دیده می‌شود. این مسیرها عمومی نبودند.

آلمانی‌ها در واقع در سال ۱۹۲۹ و اندکی پیش از آغاز بحران مالی جهانی شروع به ساختن جاده‌ای به ابعاد اتوبان‌های کنونی بین شهرهای کلن و بن کردند. این مسیر عمومی که ششم اوت ۱۹۳۲ افتتاح می‌شود، نه تنها نخستین اتوبان در آلمان که اولین اتوبان در جهان به حساب می‌آید.

منبع:pedal.ir

نظرات 2 + ارسال نظر
سینا شعبانی پنج‌شنبه 5 بهمن 1391 ساعت 02:41 ب.ظ

مشخصات بازی استقلال - پرسپولیس

جمعه 6بهمن ساعت 3:00بعد از ضهر

به نظرت از دق لال می بره؟؟؟

گور بابای پرسپولیس و استقلال فقط و فقط بارسلونا و مسی رو عشقه

سینا شعبانی دوشنبه 21 مرداد 1392 ساعت 01:50 ق.ظ

سلام:
ایمیل داری؟آدرس ایمیلتو همینجا بنویس یا به ایمیلم میل بزن:
sina.shabani11@yahoo.com

"ویدئوهای جدید از رئال مادرید،بارسلونا،رونالدو ومسی و..."

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد